2025-09-23Marketing
Zara: amikor a gyorsaság legyőzi a kreativitást
A Zara nem tervez. Másol. A luxusmárkák éveket töltenek azzal, hogy megalkossanak egyedi darabokat, Zara viszont néhány hét alatt lemásolja őket, és piacra dobja. Ez az egyszerű, de kíméletlenül hatékony modell alapja annak, hogy a spanyol márka mára több mint 20 milliárd...
2025-09-18Marketing
Miért fizetsz egy emberért, ha egy egész csapatod is lehet?
Évekig működött a recept: felvettél egy ügyes marketingest, aki „mindenhez kicsit értett”, és lefedte a teljes marketinged. Ő írta a posztokat, menedzselte a hirdetéseket, készítette a grafikai anyagokat, frissítette a weboldalt, és még a rendezvényeket is szervezte.
A gond...
Apple: mit tenne Jobs – és elég-e ehhez Tim Cook?
Steve Jobs nem egyszerűen egy cégvezető volt, hanem egy korszakos zseni. Az iPod, az iPhone, az iPad – mind új kategóriát teremtett, új világot nyitott meg a felhasználók előtt. Ő nem egyszerű termékeket mutatott be, hanem jövőt.
Több mint tíz év telt el azóta, hogy...
Meghalt a divatvilág királya
91 éves korában elhunyt Giorgio Armani, a modern elegancia legnagyobb alakja. Halálhírét saját cége erősítette meg, hozzátéve: a divatház a jövőben is őrzi alapítója szellemiségét és függetlenségét.
Miért szereted a kutyás posztokat? – A feelgood marketing neurobiológiája
A neuromarketing egyik legizgalmasabb területe a boldogság-hormonok hatása a fogyasztói döntésekre. Dopamin, oxitocin, szerotonin és endorfin – ezek a vegyületek nem csak a jóllétért felelősek, hanem a márkákhoz való kötődésben is kulcsszerepet játszanak.
A hétköznapokban...



