
2025 októberétől az Európai Unióban a Facebookon és Instagramon tilos lesz politikai hirdetést feladni. A Google (YouTube) pedig már korábban bejelentette, hogy szintén nem kíván részt venni az EU új szabályozásában, a TTPA-ban rejlő jogi bonyodalmakban.
Felmerül a kérdés:
Mi lesz a kampányokkal, amik eddig a fizetett hirdetésekre épültek?
Ha a kampányod stratégiája úgy néz ki, hogy „boostold meg” és „rádobunk egy kis remarketinget”, akkor ez a változás fájni fog.

1. Az influenszerek a legújabb páncélosok
Ha eltűnnek a fizetett hirdetések, maradnak azok, akik saját erejükből tudnak elérni embereket: az influenszerek.
Ők nem kérnek engedélyt hirdetési fiókban, nem szponzorált tartalomként jelennek meg – ők maguk a tartalom.
És ami a legveszélyesebb:
- organikus a jelenlétük,
- nem célzottak, hanem követettek,
- nem csak kampányidőszakban aktívak.
Aki eddig lebecsülte őket („ezek csak táncolnak a TikTokon”), most keresi majd a telefonszámukat.
Mert aki nem szólal meg saját hangon, annak más hangján kell megszólalnia.

2. A csoportok – a kampány valódi otthona
A Facebook-oldalak organikus elérése ma már olyan, mintha egy kikapcsolt tévét néznél. A csoportok viszont az algoritmusok paradicsoma.
Ha tagja vagy egy csoportnak, kapsz értesítést.
Ha hozzászólsz, még több posztot látsz.
Ha megosztasz valamit, a Facebook kiemeli, nem rejti el.
A kampányod nem attól lesz sikeres, hogy milyen posztokat teszel ki, hanem attól, hogy milyen közösségekben vagy jelen – és ezeket a közösségeket már jóval a választások előtt építeni kell.

3. Tartalom: a kampány új főszereplője
Eddig a tartalom csak egy díszlet volt, amit hirdetéssel erősítettünk meg. Mostantól viszont a tartalom maga az egész hadsereg.
Nincs második esély, nincs „próbáljuk meg még egyszer kiemelni”. Vagy működik, vagy kuka.
Mit jelent ez a gyakorlatban?
- platform-specifikus, jól megírt szöveget
- erős narratívájú videókat
- tudatos hang- és képi világot, karaktereket
- okosan időzített posztokat

4. Azok, akik most tanulnak, 2026-ra már lemaradnak
Elkezdődött a kampánystratégia új korszaka. A nagy neveké, a hangos reklámoké és a digitális rakétáké véget ért.
Most azok jönnek, akik:
- építettek valódi közösséget,
- megalkottak karaktereket,
- nem hirdetésekre, hanem emberi viselkedésre optimalizáltak.
A többiek? Ők majd magyarázkodnak az eredményváróban.
Jung & Stark
Mi nem hirdetést kezelünk – kampányt nyerünk. Akkor is, ha lekapcsolják a reklámtáblákat.
Lépj kapcsolatba velünk, és készülj fel a kampányok új korszakára!