
Mi történik, ha a hirdetés elhallgat – és csak az számít, hogy kinek van valódi közönsége? 2025 októberétől a Meta és a YouTube elfordul a politikai hirdetésektől. Ez nem globális trend – ez európai specialitás. És most jön a csavar: ez nem a magyar ellenzék rémálma. Ez az első igazi esélyük.
Miért? Mert eddig fordítva ültünk a lovon. Nyugat-Európában a közösségi média a feltörekvők terepe. A kormányzóké a tévé, a rádió, a sajtó – és a kihangosított unalom. Az újaké a TikTok, a YouTube, az Instagram – és az organikus hype. De Magyarország más.

Itt a Fidesz és holdudvara a legnagyobb digitális költő. Nemcsak Facebookon, hanem már YouTube-on is. Ez nem is véletlen: a klasszikus médiát még uralják, csak épp senki nem nézi már igazán. A felépítésük nehézkes, a tartalmuk lebutított, és a közönségük egyre szűkül – szó szerint. A digitális tér lett a mentőöv. A politikai oxigénpalack.
A hirdetés nem csak elérés volt – hanem lélegeztetőgép. De mi van akkor, ha valaki nem szorul oxigénre? A Tisza Párt, és főleg Magyar Péter jelenleg organikus elérésben ver mindenkit. Nem kicsit, durván. Több a megosztás. Több a komment. Több a valódi interakció.

Nem azért, mert több pénzük van. Azért, mert több figyelmet kapnak – maguktól az emberektől. Ez az új helyzet. Ha eltűnik a pénzzel vásárolt figyelem, akkor az marad, aki el tudja érni a tömeget – nem annak ellenére, hanem épp azért, amit mond. A változás, amitől eddig csak a kampányguruk féltek – most valóra válik A hirdetés eddig elfedte az unalmat.
Kijavította a gyenge tartalmat. Kompenzálta a csökkenő érdeklődést. Ha ez a kompenzáció eltűnik, akkor csak az marad játékban, akinek valódi közönsége van. Ezért történhet meg az a politikai abszurditás, hogy a hirdetési tiltás az ellenzéknek kedvez. Mert nem a pénz nyer, hanem a figyelem.

Aki most nem vált narratívát, az 2026-ban csak számolja a veszteségeit A kérdés nem az, hogy mit mondanak a tanácsadók. A kérdés az, hogy a tartalmad túlél-e hirdetés nélkül. És ha nem – akkor talán nem is érdemli meg, hogy túléljen.
Jung & Stark
A valódi elérés sosem csak a hirdetésből épül. Hanem közönségből.